4 mituri decofeinizate

4 Mituri decafeinizate: Adevarul despre cafea

Ai auzit de-a lungul timpului multe mituri despre cafea, care mai de care mai ciudate, dar care par să ascundă un sâmbure de adevăr. A venit timpul să le testăm credibilitatea!

Mitul 1: Cafeaua provoacă insomnii

PARŢIAL ADEVĂRAT
insomnie cafea

Dacă este consumată dimineaţa sau cu cel puţin 6 ore înainte de culcare nu vor apărea probleme seara la culcare. De ce? Ei bine, la fel de repede cum organismul nostru absoarbe cafeina, o şi metabolizează şi o elimină. Mai exact, organismul nostru elimină jumătate din cantitatea ingerată în aproximativ 4-5 ore, iar după 8-10 ore, mai mult de 75% din aceasta. De asemenea, este de menţionat că în cazul în care consumăm mai mult de două ceşti de cafea, pot apărea într-adevăr tulburări ale somnului. Însă, acest lucru depinde si de modul în care funcţionează organismul fiecărui individ.

 

Mitul 2: Cafeaua favorizează deshidratarea

FALS
deshidratare cafea

Cafeina favorizează diureza, dar este puţin probabil să se înregistreze dezechilibre hidrice. Explicaţia ar fi urmatoarea: organismul nostru extrage această substanţă nu numai din cafea, ci şi din alte băuturi pe care le consumăm constant ( ceaiuri, sucuri etc). Prin urmare, este puţin probabil să nu existe un echilibru între ce se pierde şi ce se ingeră.

 

 

Mitul 3: Cafeaua creează dependenţă

PARŢIAL ADEVĂRAT
dependenta cafea

Cafeina poate fi asemanata cu nicotina sau alcoolul deoarece este o substanţă psihoactivă. Mai exact, interacţionează cu anumiţi receptori şi substanţe neurotransmiţătoare din creier, crescând starea de alertă, reducând oboseala şi îmbunătăţind tonusul psihic bazal. Dar, odata ce am inceput sa consumam in cantitati industriale şi pe lungi perioade de timp, apar simptome sugestive pentru dependenţă. Adica, organismul se obişnuieşte cu aportul de cafeină servit şi astfel scade receptivitatea la interacţiunea cu această substanţă. Astfel apar reacţii nu tocmai plăcute precum oboseală, dureri de cap, anxietate, iritabilitate, tulburări de concentrare, atenţie, somnolenţă.

 

Mitul 4: Cafeaua tratează mahmureala

FALS
mahmureala cafea

Cafeaua nu este leacul minune dupa o noapte in care ne-am scaldat in alcool. Exista studii care au aratat ca o combinatie de cafeina cu alcool in cantitati mari intensifica efectele negative ale celor doua substante asupra organismului si pot aparea, printre altele, si tulburări de ritm cardiac. Asadar, cu sare sau fara sare, cafeaua nu este buna pentru mahmureala, mai bine incercati clasicele muraturi…

 

Citeste si:

Espresso versus cafea neagra: care este mai tare?
7 Beneficii ale cafelei
Ce cafea imi cumpar? Diferenta dintre Arabica si Robusta