Lavazza, cunoscutul producator italian de cafea, se afirma in piata prin faptul ca sustine o dezvoltare durabila si protejeaza mediul inconjurator in intreg procesul de productie si vanzare.
Producatorul urmareste atent valorile si principiile companiei, asigurandu-se ca succesul in vanzari nu se construieste prin distrugerea sau alterarea Planetei.
Traditie versus inovatie
Desi traditia si inovatia par concepte opuse, pentru familia Lavazza acestea sunt congruente inca de la inceput.
Acesta este si motivul pentru care afacerea la nivel global a pornit de la un mic magazin in nordul orasului italian Torino si a ajuns sa conduca industria cafelei in noi directii, prin nasterea primei miscele de cafea folosind metoda de ambalare in vid. In plus, merita mentionat ca au fost cei care au facut posibil consumarea primului espresso in spatiu.
“Inovarea este cheia cresterii continue pentru Lavazza si, in acelasi timp, abilitatea companiei de a concura pe scena internationala”, a declarat vicepresedintele Lavazza Group, Giuseppe Lavazza, pentru Global Coffee Report. “Inovarea este esentiala pentru ca brandul nostru sa se pastreze premium in piata”.
Capsulele si protectia mediului
In ultimii de ani, interesul clientilor pentru single-serving (monodoze si capsule de cafea) a crescut foarte mult, iar gama de capsule Lavazza s-a marit si s-a diversificat. Insa aceasta crestere in popularitate a capsulelor a intrat in conflict cu una dintre cele mai importante probleme ale erei actuale – sustenabilitatea.
Avand in vedere ca majoritatea capsulelor obisnuite de cafea sunt fabricate din materiale imposibil sau foarte dificil de reciclat, in ultimii ani s-a accentuat grija pentru cresterea deseurilor nereciclabile generate de noua obsesie a consumului de cafea pre-dozata si efectul acestui obicei in lumea generatiilor viitoare.
In fata acestei probleme, Lavazza a pastrat standardele de calitate si responsabilitatea pe care a afisat-o mereu in procesul de productie si a investit ultimii cinci ani in cercetare, pentru ca specialistii in bioplastice sa dezvolte un nou model de capsule care sa respecte normele de mediu.
Capsulele biodegradabile Lavazza, utilizate ca si compost
O noua paradigma de dezvoltare care incepe cu cafea si capsule biodegradabile de espresso 100% italiene: acesta este rezultatul proiectului care a implicat doua nume italiene de conducere— Lavazza si Novamont — intr-un proiect de cercetare de 5 ani.
Capsula va fi facuta din Mater-Bi®, compatibila cu întreaga gama de sisteme “A Modo Mio” , si disponibile in doua amestecuri selectate 100% Arabica, certificata de Alianta Rainforest NGO.
Cu aceasta inovatie, Lavazza s-a concentrat pe o etapa precisa a ciclului de viata al produsului: sfarsitul vietii. Pana in prezent, in modelul linear “eliminarea producției-consum”, deseurile sunt trimise in depozite sau la incinerare. Aplicand principiul economiei circulare cu zero deseuri, Lavazza si Novamont au creat o capsula care poate fi colectata cu deseurile organice si trimisa pentru compostare industriala, unde aceasta si cafeaua folosita sunt reciclate impreuna ca si compost, un fertilizator natural pentru sol.
Capsulele biodegradabile Lavazza se supun certificarii pentru ingrasamant in conformitate cu standardele UNI EN 13432 — poarta logo-ul Ok Compost Vinçotte — si sunt un pas esențial în evoluția sistemelor spre a face consumatorii mai constienti de mediu.
Aceste capsule vor contrinbui semnificativ la reducerea emisiilor de gaze de sera datorita performantei de mediu a materialului.
Surse: lavazza.ro si novamont.com
One Comment
Calendarul Lavazza 2022 | I can change the world - Kfea
[…] Brandul Lavazza este atât un ambasador, cât și un protagonist al schimbării aduse prin cultură. Brand-ul integrează cultura sustenabilității în activitatea sa, nu doar prin calendar, cât și prin activitățile zilnice, o trezire la durabilitate socială și de mediu, principii centrale ale antreprenoriatului sustenabil, așa cum e menționat și în misiunea grupului Lavazza: „Trezirea unei lumi mai bune în fiecare dimineață”. […]