
McDonalds si Starbucks s-au implicat intr-un proiect menit sa reduca deseurile produse de paharele de unica folosinta.
Doua dintre cele mai mari companii de bauturi si produse alimentare vor incepe sa comercializeze pahare reciclabile si compostabile, care sa poata fi folosite la nivel global.
NextGen Cup Challenge isi propune sa ofere solutii promitatoare in vederea recuperarii paharelor de unica folosinta, concentrandu-se pe pahare din fibra, destinate atat pentru bauturi fierbinti, cat si pentru bauturi reci. Proiectul orientat spre productia de pahare complet reciclabile va fi implementat in America de Nord.
McDonalds s-a alaturat celor de la Starbucks, fondatorii grupului, ca parte a The NextGen Cup Consortium and Challenge, prin care isi propun sa ofere clientilor solutii de ambalare mai sustenabile.
Acest pas inseamna pentru McDonalds o investitie de 5 milioane de dolari, care permite proiectului sa demareze incepand cu luna septembrie, cand creatori, antreprenori, experti ai industriei si reciclatori sa vina cu idei si propuneri pentru viitoarea generatie de pahare reciclabile sau care pot fi folosite ulterior ca ingrasamant.
In consiliul grupului NextGen Cup se afla mai multi lideri de organizatii care se ocupa de probleme de mediu, incluzand World Wildlife Fund (WWF).
“Niciodata nu a fost o nevoie mai mare de a aborda modalitatile in care producem si recuperam materialele. Participarea McDonlads este un mare pas inainte pentru a aduce mari branduri impreuna in vederea dezvoltarii de noi metode de a solutiona problema deseurilor [compuse din pahare de unica folosinta]”, sustine Erin Simon, Director of Sustainability Research and Development (R&D) and Material Science WWF, U.S.
Trebuie sa mentionam ca si cei de la Costa au bagat recent in piata pahare de carton reciclabile, angajandu-se intr-un urias proces de protejare a mediului. Insa in aprlie 2018 oficialii marelui lant de cafenele a marturisit ca proiectul nu a avut succes, dand vina pe clientii care au adus paharele de carton pentru reciclare doar in procent de 3%, potrivit The Times.
Pahare de carton pentru cafea